Seurantasoitot tuottavat myynnin tuloksen
Valitettavasti monet pienyritysten omistajat ja myyjät luopuvat mahdollisuuksistaan liian aikaisin myyntiprosessin aikana. HubSpot ilmoittaa, että 44% myyjistä luopuu yhden seurannan jälkeen, kun taas 80% myynnistä tapahtuu viiden seurannan jälkeen. Edistämme asiakkaidemme myyntiä mm. laadukkaan kontaktoinnin avulla. Herätämme puhelimessa kiinnostusta yritystä ja sen palvelua kohtaan. Tavoitteenamme on sopia laadukkaita jatkokeskusteluja yrityksen ja asiakkaamme välille. Keskimäärin nopeita myyntimahdollisuuksia syntyy 20% läpiviedyistä keskusteluista.
Se on selvä, että jossain vaiheessa määrä ja laatu heikkenee. Vaikka miten pyrittäisiin pitämään prospektien tuotantoa yllä. Haasteelliseksi tilanteen voi tehdä myös se, että kohderyhmä on itsessään suppea. Kontaktoitavia yrityksiä on markkinassa vähän.
Seurantasoitot ovat myynnin menestyksen salainen ase
Jos seurataan vain tapaamisia ja ei panosteta seurantasoittoihin, niin myynti ei tuota tulosta. Itse asiassa se näivettyy hyvinkin nopeasti. Uusasiakastyössä keskusteluista 30% johtaa tulokseen, missä asia ei ole juuri nyt agendalla. Tarkoittaen, että asiaan voi kyllä palata mutta myöhemmin. Tämä on ratkaiseva kohta. Jos tieto ei kulje ulkopuolisesta kumppanilta eteenpäin, niin ollaan tilanteessa jossa kauppaa mene kokonaan ohi!
Me pyrimme työssämme siihen, että kaikki tieto on asiakkaalla ja seurantasoittoja aletaan tekemään heti. Tämä edellyttää tietenkin pitkäjänteistä yhteistyötä, myyntiprosessin kehittämistä sekä CRM työkalun tehokasta käyttöä. Ne jotka ymmärtävät seurantasoittojen merkityksen tekevät myyntiä lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Nyt ja aina.