Myynnin ulkoistaminen

Seita tuntee ICT toimialan, sen erityispiirteet yli 40 vuoden kokemuksella. Työskentelemme Suomen johtavien IT yritysten kanssa, keskustelemme vuosittain tuhansien yrityspäättäjien kanssa. Tunnemme markkinan paremmin kuin moni muu.

Tasapainoilu olemassa olevien sekä uusien asiakkaiden välillä on haastavaa. Miten organisoidutaan, niin ettei uusmyynnistä ei tule ongelma. Myynnin ulkoistus on hyvä vaihtoehto, kun halutaan edetä nopeasti ilman isoa riskiä. Meidän avulla myynnin aktiviteettitaso pysyy tasaisena, ja sitä voidaan säätää joustavasti resurssitilanteen mukaan.

Myynnillä on merkittävä rooli kasvuyrityksessä, myyjä on tuntosarvet markkinaan. Tiedämme, että kokeneen ratkaisumyyjän löytäminen on vaikeaa, juniorin kouluttaminen vie taas aikaa ja on riskialtis rekrytointi. Yrityksen tulevaisuus voi olla kiinni henkilöstä, siitä millainen kokemus ja näkemys hänellä on. Me pystymme kertomaan nopeasti, millainen kilpailutilanne markkinassa on ja miten siihen tulisi vastata.

Asiakkaat ovat ulkoistaneet vaativan ICT-ratkaisumyynnin meille, KOSKA:

  1. Kokemus ja näkemys on palvellut heitä
  2. Myynti ei ole kovin järjestelmällistä
  3. Myynti kaipaa enemmän liikettä (myyntimahdollisuuksia)
  4. Riskittömämpi vaihtoehto

Käytännössä autamme, ja vapautamme johdon aikaa seuraavista tehtävistä:

  • Myyntisuunnitelman (myynnin prosessin) laatiminen/ jalkauttaminen
  • Edistettävän ratkaisun (tuotteen/palvelun) sekä kohderyhmän valinta
  • CRM:n käyttöönotto, parhaat käytännöt
  • Myyntimateriaalin kehittäminen, mahdollinen tuotteistaminen
  • Kontaktointi, tapaamiset, tarjoukset, jälkihoito
  • Kaupan vahvistaminen, sopimukset
  • Raportointi ja johtopäätökset

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää yrityksesi myynnistä, siitä miten ulkoistettu palvelisi sitä.

Ajatuksia blogissa lisää Mitä tuloksellinen BtoB myynnin ulkoistus edellyttää?