Myynnin kehittäminen

Myyntityö on muuttunut. Silti tietyt perusasiat ja niiden laadukas toteuttaminen ovat edelleen tuloksekkaan myyntityön ytimessä. Tarjoamme B2B –ratkaisumyynnin strategisen johtamisen tueksi käytännönläheistä konsultointia ja konkreettisia neuvoja, joiden avulla saamme yhdessä myyntinne tehokkaammaksi ja asiakaskontaktinne muuttumaan totuttua nopeammin kaupoiksi.

Palveluihimme kuuluvat seuraavat kokonaisuudet:

1.
Myyntityön strateginen johtaminen: Asiakkuusstrategia

Myyntityön johtaminen ei ole rakettitiedettä vaan konkreettista ja tehokasta tekemistä. Taustatyö tulee kuitenkin tehdä suurella huolellisuudella, jotta myyntityön ponnistelut suuntautuvat oikeisiin asioihin ja asiakkuuksiin.

“Myyntityön strateginen johtaminen: Asiakkuusstrategia” on konkreettinen kokonaisuus, jossa rakennetaan tai tehostetaan myyntityön asiakasjohtamisen mallia. Lisäksi määritellään konkreettinen eteneminen, jotta strategia saadaan jalkautettua tuloksellisesti käytäntöön.

Näin autamme asiakkuusstrategian kehittämisessä (workshopin teemat):

  • Asiakkuuksien johtaminen: Nykyasiakkuuksien arvon analyysi
  • Asiakaspotentiaali: Uusien asiakkuuksien potentiaalin määritys (kuka on asiakas?)
  • Kohderyhmien ja päättäjien valinta, ostajapersoonan tunnistaminen
  • Mahdollisen prospektilistan määrittäminen ja hankinta

 

2. Tehokkaat toimitavat: Myyntiprosessin ja työkalujen kehittäminen 

Myynnin kehittämisen tärkeimmistä asioista on myyntiprosessi. Ilman määriteltyä myyntiprosessia myyntiä ei voi johtaa, eikä se ole tuloksellista. Myynnin johtaminen lähtee tehokkaan myyntiprosessin määrittämisestä. Myyntiprosessin kehittäminen varmistaa, että yrityksellä on käytössään yhdenmukaiset myynnin tekemisen mallit sekä työkalut.

Koska myynnin tulokset syntyvät tekemisen myötä, mahdollistaa selkeä myyntiprosessi myynnin johdolle tekemisen johtamisen, myyntityön määrän varmistamisen ja myyntityön laadun kehittämisen.

Näin autamme myyntiprosessin ja työkalujen kehittämisessä (workshopin teemat):

  • Analysoimme myynnin nykytilan, kehityskohteiden tunnistaminen
  • Myyntimallin ja -prosessin rakentaminen
  • Asiakkuuksien hallinta (CRM), parhaat käytännöt
  • Inbound ja outbound markkinointi, tehokkaat keinot toimenpiteiden vaikuttavuuden varmistamiseen

Lupaamme, että työmme pohjalta myyntituloksenne paranevat. Jatkossa myytte enemmän, nopeammin ja helpommin.