Startup-yritys sai aikaan
MYYNTIÄ
Seitan asiantuntemuksen sekä palveluiden avulla.
Seitan palvelu: Myynnin kehittäminen ja kontaktointi
Lähtötilanne:
Liiketoiminnan alkuvaiheessa oleva startup-yritys halusi lähteä kehittämään Seitan avulla myyntiä. Lähtötilanne oli hyvä siinä mielessä, että yrityksellä on olemassa olevia asiakkaita. Tuoteinnovaatio oli asiakkailla tietyssä muodossa käytössä. Aika ja osaaminen ei välttämättä riittänyt uuasiakashankintaan. Haluttiin asiantunteva kumppani, joka pystyy toimimaan strategisena apuna, ja kädet savessa itse myynnissä. Tarkoittaen, että kumppanilla on näkemystä ja kykyä tarttua puhelimeen.
Päätavoitteet:
Myyntiä haluttiin lähteä edistämään uusilla toimialoilla, joista ei ollut niinkään kokemusta. Tiedettiin vain se, että yrityksissä oli saman tyyppisiä haasteita kuin asiakasyrityksillä, ja henkilö joka vastasi asiasta. Tapaamisten määrä ei ollut ratkaisevaa vaan laatu, sellaiset keskustelut missä myynnin lisäksi saatiin innovoitua tuotetta eteenpäin.
Tulokset:
Seita pystyi järjestämään myyntimahdollisuuksia joiden avulla asiakas pystyi edistämään suoraan myyntiä. Löydettiin oikeastaa uusi käyttöalue, missä tuotetta voidaan hyödyntää. Tämä mahdollisti asiakkaalle kokonaan uuden myynnin potentiaalin.
Miksi onnistuimme?
Laadukas konseptointityöskentely yhteistyössä asiakkaan kanssa: Tämän avulla pystyttiin viestimään tuotteen hyödyistä asiakkaalle, herättämään mielenkiintoa oikeiden kartoituskysymysten avulla. Huolellisesti valmistellut ja asiantuntevasti läpiviedyt puhelinkeskustelut. Kontaktointikonseptin kehitystyö läpi projektin.